17 November




Jag vaknar av att min syster står i handduk och frågar om jag har sovmorgon, tittar på klockan som visar 7.30. Helvete. Jag brukar gå vid den tiden i stället får min syster ringa morfar och fixa macka till mig. Jag flyger in i duschen på med första bästa klädesplaggen, smink, packa och ut till bilen med mat i hand. Sitter i bilen sur som tusan och äter macka. Kommer fram till skolan stressar kommer upp för trappan snubblar faller på marken, skrattar åt min egen dumhet och flyger upp till klassrummet. Hinner i tid men är stressad och rätt sur. Ja vilken bra dag och det är inte ens Jerkers fel. Den jävla väckarklockan hade förlorat mottagning så när jag smällde till den satte den igång på högsta volym! Fan...
Men nu ska vi inte vara sådana :) Dagen fortsätter och de är bara 11 dagar kvar nu :) När jag kommer hem ska jag sy en prototyp och försöka läsa rättskunsakpen innan jag går till Ika för att traska en runda i de kyliga men fina vädret. :)
Vi har faktiskt fått en hel del gjort idag tack vare ett samtal till Borås som gav oss chans till produktionsstart. :D Så funkar prototypen och vi gillar tyget plus att de går att brodera i så kan vi börja tillverka på riktigt :D Tänk vad kul!
Till helgen ska jag o familjen julhandla, vi brukar göra dett ai halmstad men jag skulle gärna göra det i Borås i år för gina butiken men Halmstad är på sätt och vis mysigare men ändå, vi får se hur det bli julhandla ska vi iaf ^^ Sen ska vi ev ha ett UF möte på söndagen annars är det lugnt i helgen förutom badresan till Jkp om jag ska med. Måste få tag i Elisabeth med för att kolla hur vi gör med VM och betala MTM. Men de ska nog gå bra. Har inte så mycket i skolan nu, har ett prov nästa vecka men annars är det rätt lugnt. :) Skönt får jag säga. Har samhäll nästa vecka men det ska nog gå bra de med. Behöver läsa om böckerna till projektet och få tag i den fjärde men de är ju ingen börda bara något roligt.

Men nu till något intressant, på mitt utvecklingssamtal ville Birgitta och mamma att jag skulle skriva någon form av debátt artikel angående den usla maten vi får på vår kära skola, men personligen känner jag att jag hellre gör det som ett extra projekt efter mitt Stephenie Meyer projektet. De beräknas vara klart till vecka 6. Så borde ju faktiskt gå. :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0