Krångligt

Jag skrev något bra i min loggbok idag.
En sak jag inte kan visa på nätet.
Något som betyder mycket och krånglar till min närvaro.
Det är blandat.
Både och, särskilt samtidigt.
Vill inte göra den besviken.
Eller den andra.
Alltid detta ständiga problem.
Om jag någon gång kunde lösa dem.
Snabbt och smidigt utan hinder.
Bara veta att det är rätt.
Vilken lycka.
Men jag är fast i min fantasivärld där allt är som jag vill att det ska vara.
Inte verkligheten som sliter mig itu.
För mitt eget samvete är två.
En djävul, en ängel.
Kanske även en allt i allo.
Som försöker medla.
Men antagligen inte.
Jag är bara en galen, ensam och förvirrad själ.
Detta kommer inte låta klokt någonstans.
Just därför skriver jag det.
Jag vill massa.
Genomför lite.
Men framtiden ska nog kunna ge mig ro.
Jag tror jag innerst inne vet vad jag vill.
Måste bara våga satsa fullt ut.
Kommer jag att våga det?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0